Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

česky english deutsch

Letadla, která můžete vidět u nás létat

Navštivte náš virtuální hangár s podrobnými informacemi o našich letadlech, letadlech pronajatých a letadlech soukromých, které můžete vidět na našem letišti (včetně fotografií a parametrů). Aeroklub disponuje flotilou devíti letadel, která slouží k zajištění klubové činnosti a výcviku. Pokud právě neprobíhá nějaké soustředění, létáme většinou o víkendu, svátcích a prázdninách, zpravidla od deváté hodiny do slunce západu.

L-23 Super Blaník
Rozpětí 16,2 m

L-23 Super Blaník je dvoumístný celokovový větroň, určený k výcviku i k výkonnému létání. Vznikl v roce 1988 a je odvozen od úspěšného větroně L-13 Blaník.
Využívá většinu stavebních dílů z předchozího L-13, hlavní rozdíly jsou: nový kokpit s větším průhledným překrytem s lepším výhledem, ocasní plochy " T " a zjednodušená křídla bez vztlakových klapek s novými koncovými oblouky. Nabízeny jsou i nástavce zvyšující rozpětí křídla na 18m a klouzavost na 31.

L23 Super blaníkL23 OK-0213

Délka 8,5 m
Prázdná hmotnost 292 kg
Maximální hmotnost 510 kg
Nosná plocha 19,1 m2
Cestovní rychlost 80 km/h
Maximální rychlost 253 km/h
Klouzavost 1:28
Janus 18,2
Rozpětí 18,2 m

Janus "A" je dvoumístný celolaminátový klapkový větroň, určený pro pokračovací výcvik budoucích výkonných plachtařů i k samotnému výkonnému létání. Vznikl v roce 1975 a je předchůdcem vylepšené verze Januse "C", od kterého se liší pevným podvozkem, plovoucí výškovkou a menším rozpětím. Výrobce je Schempp-Hirth.
I přes své stáří patří Janus stále mezi špičku ve své třídě a to jak po stránce výkonnosti, ale hlavně jednoduchostí pilotáže.

Janus Janus OK-3112

Délka 8,62 m
Prázdná hmotnost 403 kg
Maximální hmotnost 620 kg
Nosná plocha 16,6 m2
Cestovní rychlost 90 km/h
Maximální rychlost 220 km/h
Klouzavost 1:40
Nimbus 2b
Rozpětí 20,3 m

Byl zkonstruován a postaven německou firmou Schempp-Hirth v roce 1970, designer Klaus Holighaus. První let vykonal v dubnu 1971 a jeho výroba pokračovala až do roku 1980, do té doby se vyrobilo celkem 243 kusů. Větroň je zařazen ve volné výkonnostní třídě.
Jedná se o jednomístný celolaminátový středoplošník s ocasní částí uspořádanou do písmena T. Křídlo je dělitelné na dvě části (vzhledem k jeho váze a velikosti pro lepší manipulaci) a je opatřeno polohovatelnou klapkou na odtokové hraně křídla a výsuvnými aerodynamickými brzdami. Větroň je také vybaven brzdícím padáčkem pro zvýšení odporu při přistávacím manévru.
Nimbus v dnešní době nabízí nejlepší poměr mezi cenou a výkonem.

nimbus2_2.jpgNimbus OK-2803

Délka 7,33 m
Prázdná hmotnost 366 kg
Maximální hmotnost 580 kg
Nosná plocha 14,4 m2
Cestovní rychlost 90 km/h
Maximální rychlost 270 km/h
Klouzavost 1:47
Grob G-102 Astir CS
Rozpětí 15 m

Grob G-102 Astir CS je jednosedadlový samonosný středoplošník používaný k výkonnému létání. Astir je vyroben z kompozitních materiálů (skelné vlákno / pryskyřice), silnější profil křídla E603 má velmi dobré vlastnosti v nižších rychlostech, při vysokých rychlostech je spíše průměrný. Křídla mají integrované vodní nádrže o celkovém objemu 100 litrů čímž se dosahuje lepších výkonů při vysokých rychlostech. Poprvé tento větroň vzlétl v roce 1974, ranné verze měly ještě dřevěnou konstrukci trupu, ale ta byla brzo nahrazena celokompozitní. V roce 1977 přišla nová verze CS 77, která měla štíhlejší trup a v osmdesátých letech vznikly ještě verze Standard II a III, které přinesly řadu vylepšení. Astir si připsal na konto i světový rekord, a to dne 17. února 1986, kdy překonal absolutní světový výškový rekord výkonem 14 938 m.

AstirAstir OK-7225

Délka 6,7 m

astir6622.jpgAstir OK-6622

Plocha křídla 12,4 m2
Prázdná hmotnost 270 kg
Maximální hmotnost 450 kg
Minimální opadání 0,7 m/s

6835-small.jpgAstir OK-6835

Maximální rychlost 250 km/h

Klouzavost

1:38
VT-16 Orlík
Rozpětí 16 m

Jednosedadlový laminární hornoplošník celodřevěné konstrukce. Lichoběžníkové křídlo je mezi žebry vyplněno pěnovým polystyrenem, potaženo překližkou a vybaveno brzdícími klapkami. Trup je poloskořepinové konstrukce, plovoucí výškovka, pevný podovzek.
První prototyp vzlétl v roce 1959 jako náhrada za dosluhující řadu Šohajů. Vývojem prošlo několik variant, z nichž jako nejlepší se jevila varianta s rozpětím 16m, která měla nejpřiznivější vlastnosti během letu, a která se stala základním typem sportovního letectví tehdejších svazarmovských aeroklubů v 60. a 70. letech. Kluzák se vyráběl v období roku 1959 a 1964. Později ho nahradil modernější kluzák VT-116.

V 90. letech se kluzáky VT 16 začaly oživovat a vracet zpět do svého provozu. Nyní jich létá na českém nebi cca 10 kusů v kategorii experimentál.

VT16 OrlíkVT16 OK-2429

Délka 7,4 m
Plocha křídla 12,8 m2
Prázdná hmotnost 227 kg
Maximální hmotnost 345 kg
Minimální opadání 0,52 m/s
Maximální rychlost 150 km/h

Klouzavost

1:33
HpH 304SJ SHARK - v soukromém vlastnictví
Rozpětí 18 m

Nový HPH 304S je jednosedadlový, klapkový, závodní větroň. Je vyráběn ve dvou verzích a to 15ti metrové a 18ti metrové, kde se rozpětí křídla mění pomocí nástavců. Konstrukce větroně již od počátku počítá se zástavbou různých typů motorů. Křídla mají integrované vodní nádrže o celkovém objemu max. 250 litrů čímž se dosahuje lepších výkonů při vysokých rychlostech. Poprvé tento větroň vzlétl v roce 2006.

shark.jpgShark OK-6767

Délka 6,79 m
Plocha křídla 11,8 m2
Prázdná hmotnost 280 kg
Maximální hmotnost 600 kg
Minimální opadání 0,44 m/s
Maximální rychlost 280 km/h

Max. klouzavost při rychlosti 105 km/hod

1:51,2
DG-100 - v soukromém vlastnictví
Rozpětí 15 m

Je jednomístný větroň německého výrobce Glaser-Dirks. Jedná se o letadlo určené ke sportovnímu lítání. První vzlet tohoto typu byl v roce 1974 a bylo vyrobeno celkem 327 kusů.

Jedná se o hornoplošník s celolaminátovou konstrukcí. Ocasní plochy jsou konstruovány do tvaru písmene „T" . Vodorovné ocasní plochy jsou buď plovoucího typu, nebo složeny ze stabilizátoru a výškového kormidla. Letadlo je charakteristické tím, že má bohatě prosklenou kabinu, která dovoluje pilotovi výborný výhled.

dg-100.jpgDG-100 OK-3818

Délka 7 m
Plocha křídla 11 m2
Prázdná hmotnost 230 kg
Maximální hmotnost 480 kg
Minimální opadání 0,59 m/s
Maximální rychlost 260 km/h

Max. klouzavost při rychlosti 105 km/hod

1:39
SZD-42 Jantar 2 - v soukromém vlastnictví
Rozpětí 20,15 m

Je jednomístný větroň polské konstrukce. Jedná se o vysokovýkonný klapkový větroň určen ke sportovnímu létání. První vzlet tohoto typu byl v roce 1976 a bylo postaveno 118 kusů.

Jedná se o hornoplošník s celolaminátovou konstrukcí. Ocasní plochy jsou klasického uspořádání. Letadlo má křídlo děleno ze dvou částí (z důvodu lepší manipulace, protože křídlo má velkou hmotnost a délku). V křídlech jsou taky umístěny nádrže na vodní zátěž, která může být až 160 litrů.

jantar-2.jpgJantar 2 SP-2690

Délka 7,18 m
Plocha křídla 14,25 m2
Prázdná hmotnost 356 kg
Maximální hmotnost 649 kg
Minimální opadání 0,52 m/s
Maximální rychlost 249 km/h

Max. klouzavost při rychlosti 105 km/hod

1:45
Ventus cM - v soukromém vlastnictví
Rozpětí 17,6 m

Ventus je jednosedadlový celolaminátový samonosný středoplošník určený k výkonnému létání. Křídla mají integrované vodní nádrže o celkovém objemu cca 200 litrů čímž se dosahuje lepších výkonů při vysokých rychlostech. Ventus se vyrábí v několika verzích a to podle rozpětí (použitím nádstavců křídel), nebo podle použitého pomocného motoru buď pro vzlet nebo pro překlenovací lety ve slabých termických podmínkách. Poprvé tento větroň vzlétl v roce 1994.

ventus_cm.jpgVentus OK-2230

Délka 6,58 m
Plocha křídla 10,15 m2
Prázdná hmotnost 253 kg
Maximální hmotnost 500 kg
Minimální opadání 0,54 m/s
Maximální rychlost 270 km/h

Max. klouzavost při rychlosti 105 km/hod

1:48
WT-9 Dynamic
Rozpětí 9 m WT-9 Dynamic je dvoumístný ultralehký dolnoplošník a ve verzi Club T je navíc vybaven vlečným zařízením pro aerovleky kluzáků. Kompozitová sendvičová skořepina, kde hlavní přísadou je uhlíková tkanina, zaručuje letadlu nízkou hmotnost a současně vysokou pevnost a tuhost. Integrální palivové nádrže s celkovým objemem 75 litrů umožňují dolet asi 1200 km, vyráběny jsou verze s pevným i zatahovacím podvozkem. Pohonnou jednotkou letounu je čtyřválcový čtyřtaktní motor Rotax 912 ULS s výkonem 73,5 kW, používá se ale i 912 UL s výkonem 59,6 kW nebo 914 UL s výkonem 84,5 kW. Vrtule může být pevná nebo elektricky stavitelná se systémem constantspeed. Dynamic se používá pro leteckou turistiku a vleky kluzáků.

WT9 DynamicWT9 OK-NUU65

Délka 6,4 m
Prázdná hmotnost 292 kg
Maximální hmotnost 450 kg
Stoupavost 7 m/s
Cestovní rychlost 220 km/h
Maximální rychlost 280 km/h
Motor 73,5 kW
Dolet 1200 km
EV-97 R EuroStar - v soukromém vlastnictví
Rozpětí 8,1 m EV-97 R je dvoumístný ultralehký dolnoplošník. EuroStar má moderní celokovovou, eloxovanou, korozivzdornou duralovou konstrukci. Je jedinným UL letounem, jehož všechny spoje konstrukce jsou nýtovány a také lepeny, což zvyšuje odolnost a únavovou životnost draku letounu, zlepšuje crashové charakteristiky a zajišťuje i po letech provozu hladký a tichý let bez nežádoucích zvuků. Hlavy všech nýtů jsou před lakováním tmeleny pro zvýšení životnosti nýtovaných spojů. Vyráběny jsou verze s pevným i zatahovacím podvozkem. Pohonnou jednotkou letounu je čtyřválcový čtyřtaktní motor Rotax 912 UL s výkonem 59,6 kW, používá se ale i 912 ULS s výkonem 73,5 kW. Vrtule je pevná nebo elektricky stavitelná se systémem constantspeed. Svou jednoduchostí konstrukce, nízkými provozními náklady je letoun používán pro základní výcvik pilotů ULL a leteckou turistiku.

EV97 EurostarEV97 OK-OUR11

Délka 5,98 m
Prázdná hmotnost 285 kg
Maximální hmotnost 450 kg
Stoupavost 5 m/s
Cestovní rychlost 180 km/h
Maximální rychlost 270 km/h
Motor 59,6 kW
Dolet 750 km
Harmony ELSA
Rozpětí 9,281 m Harmony ELSA je jednomotorový dvoumístný celokovový dolnoplošník s příďovým pevným podvozkem. Je poháněn motorem ROTAX 912 ULS o výkonu 73,5kW (100Hp) s laminátovou třílistou vrtulí Kašpar KA4 o průměru 1,7m. Hlavní podvozek tvoří ploché laminátové pružiny, řiditelné přední kolo je umístěno v ose letounu.
Harmony ELSA je novinkou výrobce Evektor (OK-UAR33 je třetím letadlem tohoto druhu v ČR). Jeho nejpodstatnější výhodou je MTOW 600kg, který umožňuje provoz letadla v kategorii UL v celé škále hmotnostních limitů. Letadlo svou konstrukcí a výbavou je předurčeno k výcviku, ke sportovnímu a navigačnímu létání a s vlečným zařízením i pro vlekání kluzáků do hmotnosti 700kg.

harmony-1.jpgHarmony ELSA OK-UAR33

Délka 6,11 m
Prázdná hmotnost 339 kg
Maximální hmotnost 600 kg
Stoupavost 6 m/s
Cestovní rychlost 190 km/h
Maximální rychlost 270 km/h
Motor 100 Hp
Dolet 1200 km
Cessna 172 M
Rozpětí 10,97 m C172 je čtyřmístný celokovový jednomotorový hornoplošník, je vybaven čtyřválcovým motorem Lycoming (v rozmezí výkonů od 140 - 210 Hp). Využívá se převážně pro leteckou turistiku a vyhlídkové lety. Má pevnou vrtuli, tříkolový podvozek. Cessna vyrábí tyto letouny v modifikacích C172 A-S. Je to nejpoužívanější turistické, sportovní a vycvikové letadlo na světě. Je vybavena navigačními přístroji GPS, odpovídačem s módem C, VOR, ILS a autopilotem, což ji dělá vhodnou pro výcvik radionavigace a pro dálkové lety.

Cessna 172MC172M OK-BVA

Délka 8,2 m
Prázdná hmotnost 620 kg
Maximální hmotnost 1045 kg
Stoupavost 3,5 m/s
Cestovní rychlost 200 km/h
Maximální rychlost 296 km/h
Motor 160 Hp
Dolet 1065 km
Vytisknout stránku Vytisknout stránkupublikováno 31. 03. 2009, zobrazeno 30320x, dnes 3x

ra6_30min1.gif msg2a6.gif pocasi_v_breclavi.jpg vystup.gif 3moeven.gif

logo-flymet_1.jpg

rtemagicc_laa_webbriefing.jpg


aecr.gif jmk_logo2011.jpg aopk1.jpg

bile-pozadi-horizontalni.jpg


CalmCube2 CMS · Webdesign Michal Škrabálek
RSSFacebookVytisknout stránkuMapa stránek · © 2009 - 2017 Aeroklub Břeclav · Počet návštěv: 1301354 (30320)