Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

Vzduch je naše moře

Vzduch je naše mořeDokud jsi nerozepjal křídla, nevíš, do jaké výšky můžeš vzlétnout.

česky english deutsch

Na ultralehkých letadlech (ULLa)

Aeroklub Břeclav nabízí pro své členy v rámci své Letecké školy, číslo registrace 1/2009, základní výcvik na aerodynamicky řízených letadlech (ULLa) pro získání pilotní licence na Ultralehké letouny. Na této stránce si mohou případní zájemci přečíst základní informace o podmínkách, průběhu i ceně výcviku a spoustu dalších informací.


Ty tam jsou doby "mužů na létajících strojích", kdy byl pojem ultralight synonymem spíše "parodie na letadlo" tvořené směsicí trubek, plátna a lan. S překotným rozvojem technologií snad ve všech oblastech lidského žití mají dnes konstruktéři k dispozici moderní, lehké a pevné materiály, vynikající konstrukční software a nové technologické postupy. Výsledkem je, že dnešní představitele kategorie ULLa okem nerozeznáte od dospěláckých letadel. A kdyby jen okem, výkony a vybavením moderní ULLa dokonce v mnohém převyšují své větší vzory, přičemž náklady na létání se pohybují v cenách přijatelných i širší veřejnosti. Obliba a výkony ULLa dokonce způsobily malou revoluci aeroklubového létání, kdy jsou dosluhující vlečné letouny kluzáků (Zlín 226) nahrazovány právě stroji kategorie ULLa. Také my už v dnešní době vlekáme kluzáky letadlem WT9-Dynamic, typickým představitelem moderních ULLa. To jediné, v čem dnes ULL nemůže konkurovat Cesnám, Piperům a Zlínům, je maximální počet 2 osob na palubě letadla.

Jaké jsou obecné podmínky?

Do výcviku se mohou přihlásit všichni zájemci, kteří dosáhli 15 let, jsou zdravotně způsobilí pro danou kategorii a nebyli soudně trestáni za činy spáchané v letectví. U osob mladších 18 let je nutný souhlas zákonného zástupce. Horní věková hranice není nijak omezena. K tomu je třeba vyplnit formulář Žádost o výcvik.

Jak výcvik probíhá?

Výcvik probíhá v několika etapách, které na sebe přímo či nepřímo navazují.

První etapou jsou teoretická školení v předepsaném rozsahu 21 vyučovacích hodin (1h = 50 minut) z celkových 45ti, kde zájemci získají základní informace z těchto předmětů:

  1. Aerodynamika a mechanika letu
  2. Stavba a konstrukce ULLa
  3. Letecké předpisy, postupy ULL
  4. Letecká navigace
  5. Letecká meteorologie
  6. Motory, vrtule, přístroje
  7. Spojovací předpis

Druhá etapa zahrnuje pozemní přípravy, kdy se zájemci již seznamují s výcvikovým letadlem, s letištěm a metodikou výcviku.
Ve třetí etapě již následuje vlastní létání, zpočátku pouze s instruktorem, kdy se plní jednotlivé úlohy, od nejjednodušších až po složitější, podle platných výcvikových osnov ULLa.
Následuje etapa číslo čtyři, kdy se pilotní žák dostává k sólo letům a poté splněním poslední úlohy navigačního letu na 100km ukončí přípravu ke zkoušce.
Předepsaná letová osnova praktické části činí 20 hodin, nicméně je to skutečně minimum a v praxi je vhodné počítat spíše s 25-30ti hodinami výcviku. Naším cílem je pustit ke zkoušce jen dobře připraveného žáka, pro něhož bude další letecký život radostí a příjemnou relaxací v dnešní uspěchané době.
Po úspěšném absolvování zkoušky může pilot po odlétání celkových 50-ti hodin brát na palubu letadla spolucestujícího (ovšem komerční lety jsou s licencí ULL zakázány).

Předpisy, směrnice a osnovy výcviku

Pravidla provozu SLZ - UL1
Osnovy výcviku pilota ULL aerodynamicky řízeného - UL 3
Interní směrnice pro letecký provoz AK1

Postupy pro vydání/prodloužení, vyplňování formulářů

Žádost o výcvik v Aeroklubu Břeclav
Žádost o vydání / prodloužení zdravotní způsobilosti - Medical
Žádost o vydání / prodloužení platnosti - průkazu odborné způsobilosti radiotelefonisty

Žádost o vydání / prodloužení platnosti - pilotního průkazu ULL

Ostatní školící a výukové materiály

Přemýšlej .... doletíš
Přemýšlej .... doletíš (seriál)
Lidský faktor v letectví
Metodická videa ULL, MPK, PL, ZL
Konstrukce letadel
Základy meteorologie
Letová příručka EV97 - Eurostar
Pilotní testy

Vytisknout stránku Vytisknout stránkupublikováno 01. 04. 2009, zobrazeno 21755x, dnes 3x
Kdo provádí lékařskou prohlídku?

Lékařskou prohlídku provádí pověření letečtí lékaři a jejich seznam je k dispozici na každém letišti. Doba trvání samotné prohlídky je asi půl hodiny, k jejímu provedení je potřeba přinést aktuální záznam EKG (opět záležitost do 20-ti minut). Pokud zájemce nemá žádné zdravotní problémy nebo neutrpěl vážný úraz, neměla by být prohlídka velký problém - brýle nejsou překážkou, není-li vada nějak extrémní.

Na čem výcvik probíhá a kolik obnáší let. hodin?

Pro základní výcvik ULLa slouží UL letadlo Harmony ELSA (viz. rubrika LETADLA). Toto celokovové letadlo je pro základní výcvik jako stvořené pro jeho subtilní kovovou konstrukci, nenáročné letové vlastnosti a nenáročnou údržbu. Přistupuje-li žák k výcviku aktivně, můžeme počítat se sumou od 35 tisíc a pravděpodobně ne více než 50 tisíc korun. Cena je ve srovnání s komerční školou nižší, naším primárním cílem není tvorba zisku. Po získání pilotní licence ULL doporučujeme dosahovat ročního náletu 20-25 hodin pro udržení jistoty návyků. Rozšíření kvalifikace na jiný typ letadla ULL představuje typovou zkoušku v rozsahu 2h náletu na typu s instruktorem.

Jaká je cena výcviku?

Cena výcviku je individuální, pohybuje se v rozmezí 40 000 - 70 000 Kč a je závislá na některých aspektech.

Rychlost výcviku je dána jednak počasím a za druhé přístupem žáka. Aby výcvik probíhal rychle a kvalitně, je zapotřebí, aby případné přestávky v létání byly co nejkratší a do kabiny usedal odpočatý a bez zatěžujících myšlenek.

Jak dlouho výcvik trvá?

Teorie a pozemní přípravy trvají maximálně dva měsíce. Po absolvování povinných 21h v učebně a seznámení s letadlem přichází praktický výcvik dle osnovy ULLa. První samostatný let je možný po odlétání zhruba 11,5 hodiny, celkem by měl žák odlétat 14h 35m s instruktorem a 5h 25m v sóle. Během jednoho výcvikového dne může žák nalétat maximálně 2 letové hodiny. Vzhledem k tomu, že nejsme komerční letecká škola a výcvik z větší části provádíme o víkendech, závisí doba výcviku na docházce, na kapacitě letadel a instruktorů a na počasí. V průměru je výcvik záležitostí do jednoho roku.

S kým budu létat?

Výcvik provádí řádně vyškolení a zkušení naši instruktoři, kteří kromě příslušné platné kvalifikace na ULL, vlastní kvalifikace na kluzácích, motorových kluzácích, motorových letounech, a dopravních letadlech.

Kde získám bližší info?

Bližší informace Vám poskytneme o víkendech buď přímo na letišti, nebo nás kontaktujte - viz. Kontakty


ra6_30min1.gif msg2a6.gif pocasi_v_breclavi.jpg vystup.gif 3moeven.gif

logo-flymet_1.jpg

rtemagicc_laa_webbriefing.jpg


aecr.gif jmk_logo2011.jpg aopk1.jpg

bile-pozadi-horizontalni.jpg


CalmCube2 CMS · Webdesign Michal Škrabálek
RSSFacebookVytisknout stránkuMapa stránek · © 2009 - 2017 Aeroklub Břeclav · Počet návštěv: 1331859 (21755)